طرز تهیه سالاد شاورما

طرز تهیه سالاد شاورما , دستور پخت سالاد شاورمای مرغ

سالاد شاورما یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که از نظر مواد شباهت زیادی به سالاد سزار دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شاورما در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه ی مرغ۲۰۰ گرم
کاهو۱ عدد
خیارشور۲ عدد
نان تست۳ عدد
جعفری تازهبه مقدار کافی
مواد لازم برای مرینیت
ماست۳ قاشق غذاخوری
ارده۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
ارده۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد شاورما

مرحله اول

برای تهیه سالاد شاورما خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا ماست را به همراه ارده، روغن زیتون، سرکه و پودر سیر به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کاسه اضافه کرده، سپس سینه های مرغ را به مدت ۲ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد سینه مرغ بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا کاسه را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم تا سینه مرغ مزه دار شود. پس از گذشت این زمان یک تابه بدون روغن روی حرارت ملایم می گذاریم و سینه های مزه دار شده را به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا سینه های مرغ را به خوبی سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم. در ادامه کاهو را به صورت ریز خرد کرده و به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا کشیده شود.

مرحله پنجم

حالا درون همان تابه که مرغ را سرخ کردیم، مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس نان های تست را به صورت مربع خرد کرده و درون تابه سرخ می کنیم. در ادامه خیارشور را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کاهو را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس خیارشور را به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا نان تست را به همراه سینه های مرغ سرخ شده روی کاهو می چینیم و مقداری جعفری روی سالاد می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا به سراغ درست کردن سس سالاد می رویم، برای این منظور ارده را به همراه سس مایونز، ماست، سس کچاپ و پودر سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در ادامه سس را به صورت پخش روی سالاد ریخته و با دو قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا سس با مواد سالاد ترکیب شود، سپس سالاد را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.