طرز تهیه کیک بسبوسه

طرز تهیه کیک بسبوسه

کیک بسبوسه یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی های مختلفی درست می شوند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بسبوسه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک بسبوسه
آرد سمولینالیوان
آرد سفیدلیوان
پودر نارگیل۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سرپر
شکر½ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
خامه صبحانه۱۷۰ گرم
روغن مایع½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت
شکر۱ لیوان
آب۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک بسبوسه

مرحله اول

برای تهیه کیک بسبوسه خوشمزه در ابتدای به سراغ درست کردن شربت می رویم، برای این منظور شکر را به همراه آب، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شربت به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد تا ذرات شکر حل شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس آرد سمولینا را به همراه آرد سفید و بکینگ پودر درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب سه مرتبه می کنیم. در ادامه وسط مواد خشک را گود کرده و تخم مرغ را به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه روغن مایع را به همراه خامه و وانیل به کاسه اضافه کرده، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا قالب مستطیل شکل را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

با توجه به سلیقه هر فرد می توانید خامه را درون قیف یکبار مصرف ریخته و روی مایه کیک خط بیندازید. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف کیک قرمز شد، کیک کاملا پخته است، سپس گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی کیک طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که روی کیک طلایی شد، قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا شربت خنک شده را روی کیک داغ ریخته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا شربت به خورد آن برود. پس از گذشت این زمان کیک را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.