طرز تهیه کلوچه برنجی

طرز تهیه کلوچه برنجی لاری طرز تهیه کلوچه برنجی شیراز

کلوچه برنجی یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که طرفدارهای زیادی بین مردمان ایران دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه برنجی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کلوچه برنجی
آرد۵ لیوان
شکر۳ لیوان
ماست۲ لیوان
روغن جامد۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه برنجی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه برنجی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها کاملا از لختگی خارج شود.

مرحله دوم

در ادامه شکر را به همراه روغن مایع و ماست به کاسه اضافه کرده، سپس به همزدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد سفید را به همراه آرد برنج و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دست به خوبی ورز می دهیم تا خمیر نسبتاً چسبنده ای به دست آید. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند.

مرحله چهارم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس با دست چرب شده از خمیر به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و به صورت گرد فرم می دهیم.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرهای گرد شده را با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس با فشار دست خمیرها را کمی پهن می کنیم. در ادامه با سیخ چوبی روی کلوچه ها به دلخواه خط می اندازیم.

مرحله ششم

در این مرحله نوک انگشت را به زعفران دم کرده غلیظ آغشته کرده و وسط خمیر می زنیم، سپس مقداری تخم خرفه روی آن می پاشیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی کلوچه ها طلایی شود. در نهایت سینی را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن کلوچه ها، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 31 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.