طرز تهیه نان پنیری

طرز تهیه نان پنیری ترکیه طرز تهیه نان پنیری قشمی طرز تهیه نان شیرمال پنیری طرز تهیه نان پنیری لانه زنبوری طرز تهیه نان پنیری بدون فر فیلم طرز تهیه نان پنیری نان پنیری در فر طرز تهیه نان پنیری بدون شیر

نان پنیری یکی از انواع نان های خوشمزه و مغزدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پنیری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان پنیری
آرد۲ و ¼ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
نمک۱  قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
ماست۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
پنیر سفیدبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان پنیری

مرحله اول

برای تهیه نان پنیری خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه خمیر مایه و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کمی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده ی آن جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را برای رومال کنار می گذاریم و سفیده تخم مرغ را به همراه روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید آرد را کنترل شده به کاسه بیفزایید تا خمیر سفت نشود.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را چانه می‌ گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون و یک پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را درون قالب گذاشته و فیکس می کنیم، سپس خمیر را به صورت پیتزا به ۸ برش یکسان تقسیم می کنیم. حالا به صورتی که ۱ سانتی متر از لبه های خمیر فاصله داشته باشد با انگشت روی خمیر حفره ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری پنیر سفید را به اندازه خط های برش خمیر خرد می کنیم، سپس روی خط ها قرار می دهیم. در ادامه مجددا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان روی خمیر را با مخلوط زرده تخم مرغ، شیر و زعفران رومال می کنیم، سپس مقداری کنجد به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی نان طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و روی نان را با مقداری کره رومال می کنیم و پس از خنک شدن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.