طرز تهیه نان سیب

طرز تهیه نان سیب , دستور پخت نان سیب

نان سیب یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان سیب
شیر½ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
کره۲۰۰ گرم
خمیر مایه۲ قاشق چایخوری
آرد۳ پیمانه
مواد لازم میانی نان
سیب۷ عدد
شکر۱ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سیب

مرحله اول

برای تهیه نان سیب خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شکر و شیر ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم سپس کمی مخلوط می کنیم و روی کاسه را می پوشانیم. حالا اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر مایه به عمل آمد آنرا درون یک کاسه بزرگ تر منتقل می کنیم، سپس کره ذوب شده را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد را کم کم و کنترل شده به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. زمانی که خمیر درون کاسه جمع شد، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم و چانه می گیریم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با کیسه فریزر و پارچه نخی می‌ پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای نسبتا گرمی استراحت کند تا حجم آن دو یا سه برابر شود.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی نان می رویم، برای این منظور سیب ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، درون قابلمه رنده کرده و شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی سیب تبخیر شود. زمانی که آب اضافی سیب کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سیب را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه پودر دارچین را به همراه مغز گردو خرد شده به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه هر چانه را روی سطح کار به صورت نازک باز کرده و به فرم مربع ۱۴ در ۱۴ برش می زنیم.

مرحله نهم

حالا به صورتی که خمیر را به صورت فرضی به چهار قسمت مساوی تقسیم کنیم دو مربع مورب به هم را به صورت ساده گذاشته و مربع های باقی مانده را به سمت مرکز خمیر به صورت نوارهای باریک با کاتر برش می زنیم.

مرحله دهم

حالا مقداری از مواد میانی روی قسمت خمیر سالم می ریزیم، سپس خمیر روبروی آن را روی آن فیکس می کنیم. در ادامه لبه های خمیر را با کمک چنگال به هم می چسبانیم تا مواد میانی از خمیر خارج نشود.

مرحله یازدهم

حالا نوارهای خمیر برش زده شده را به صورت یکی در میان روی خمیر می آوریم تا خمیر شکل حصیر پیدا کند. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را با حفظ فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها کمی طلایی شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند.

مرحله سیزدهم

زمانی که نان های سیب کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی نان ها الک کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.