طرز تهیه بامیه

طرز تهیه بامیه ساده طرز تهیه بامیه قدیمی طرز تهیه بامیه خانگی آسان بدون قیف طرز تهیه بامیه خشک طرز تهیه بامیه بدون گلوکز طرز تهیه بامیه در قنادی طرز تهیه بامیه بازاری

بامیه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا در ماه مبارک رمضان به همراه زولبیا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بامیه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بامیه
آب۱ لیوان
آرد۱ لیوان
کره۲۰ گرم
عسل یا شربت بار۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم شربت بار
آب۱ لیوان
شکر۲ لیوان
جوهر لیمو۱ قاشق چایخوری
چوب دارچین۱ تکه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب¼ پیمانه
گلوکز۱ قاشق غذاخوری سرپر

طرز تهیه بامیه

مرحله اول

برای تهیه بامیه به روش خانگی در ابتدای کار به سراغ درست کردن شربت بار می رویم، برای این منظور آب را به همراه شکر و چوب دارچین درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا بدون هم زدن اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا حل شوند، سپس جوهر لیمو را با ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و با فرچه آغشته به آن اطراف قابلمه را همواره تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزند.

مرحله سوم

زمانی که شکر حل شد، گلاب و زعفران را به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم شربت به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد تا به قوام برسد. پس از گذشت این زمان گلوکز را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا گلوکز حل شود.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت بار کاملا خنک شود. در ادامه آب را به همراه کره و شربت بار درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا از اطراف ریز بجوشد.

مرحله پنجم

زمانی که به صورت ریز جوشید، آرد را یکباره درون قابلمه الک کرده و با لیسک به مدت ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود. به این مرحله به اصطلاح داغ زدن خمیر گفته می شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشیم مرحله داغ زدن را به خوبی انجام دهیم تا آب اضافی خمیر کشیده شود تا در نهایت بامیه تردی داشته باشیم. پس از گذشت ۸ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم خمیر ولرم شود.

مرحله هفتم

در ادامه خمیر را درون یک کاسه منتقل کرده و تخم مرغ ها را دانه دانه به آن می افزاییم با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خمیر بسیار چسبنده شود.

مرحله هشتم

حالا خمیر را درون قیف ماسوره دار با سر ماسوره دلخواه می ریزیم. در ادامه به اندازه‌ ای که بامیه ها درون آن شناور بماند به تابه روغن مایع می افزاییمو حالا بامیه ها را به صورت کوچک درون تابه پایپ می کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید بامیه ها درون روغن سرد پایپ شوند. حالا تابه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم بامیه‌ ها کاملا پخته و طلایی شوند. قبل از فرم گرفتن بامیه ها آنها را با قاشق یا هر چیز دیگر جابجا نکنید.

مرحله دهم

زمانی که بامیه ها کاملا طلایی و خوشرنگ شدند، آنها را از روغن جدا کرده و بلافاصله درون شربت خنک شده می ریزیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه بامیه ها را درون آبکش ریخته تا شربت اضافی از آنها خارج شود.

مرحله یازدهم

زمانی که شربت اضافی بامیه های ریخته شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با خلال پسته، پودر نارگیل یا کنجد تزیین می کنیم. در نهایت بامیه ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.