طرز تهیه نان چای

طرز تهیه نون چایی زنجان طرز تهیه نان چای قزوین با پیمانه طرز تهیه نان چای قزوین طرز تهیه نان چایی شیرازی طرز تهیه نان چای بیجار طرز تهیه نان چایی ساوه طرز تهیه نون چایی قزوین خانم صرافها طرز تهیه نان چایی بدون فر

نان چای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مناسبت های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نان چای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان چای
آرد۲ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
بیکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
کره۱۶۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر هل۱ قاشق چایخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱ قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق چایخوری
کنجد و تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان چای

مرحله اول

برای تهیه نان چای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه بیکینگ پودر و ماست را با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا کره را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت کره از هم باز شود. در ادامه پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه حین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود. حالا زرده تخم مرغ را به همراه پودر هل به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا زرده تخم مرغ به خوبی ترکیب شود.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط ماست و بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم و با لیسک هم می زنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله پنجم

در صورت نیاز می توانید خمیر را با نوک انگشت جمع کنید. حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج کرده و بین ۲ کیسه فریزر با کمک وردنه به ضخامت یک تا دو میلی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را با قالب دلخواه کاتر می زنیم، سپس درون سینی فر می چینیم. در ادامه شیرینی ها را با مخلوط زرده تخم مرغ، زعفران دم کرده، خامه صبحانه و عسل ۲ مرتبه رومال می کنیم و مقداری تخم خرفه و کنجد روی آنها می پاشیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.