طرز تهیه شیرینی پادرازی

طرز تهیه شیرینی پادرازی با پیمانه طرز تهیه شیرینی پادرازی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی پادرازی بدون فر طرز تهیه شیرینی قزوینی طرز تهیه شیرینی پادرازی تصویری طرز تهیه شیرینی پادرازی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین با پیمانه علت خشک شدن شیرینی پادرازی

شیرینی پادرازی یکی از انواع شیرینی های ساده و پرطرفدار شهر قزوین است که با اشکال متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پادرازی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پادرازی
روغن جامد۲۲۰ گرم
پودر قند۱۵۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد متوسط
آرد سفید قنادی۱۷۵ گرم
آرد برنج۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۱۲۵ گرم
مواد لازم رومال شیرینی
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع½ قاشق چایخوری
پودر قند½ قاشق چایخوری
کنجد یا سیاه دانهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پادرازی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پادرازی خوشمزه در ابتدای کار روغن جامد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی روغن جامد الک می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله زمانی که مخلوط روغن جامد و پودر قند روشن و پوک شد، پودر هل را به همراه تخم مرغ ها به آن اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد سفید را به همراه آرد نخودچی و آرد برنج درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط روغن جامد الک می کنیم. پس از آن مواد را با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس خمیر بدست آمده را درون کیسه فریزر می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به کمک وردنه درون کیسه فریزر پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا خمیر کاملا سفت شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا روی سطح کار را با آرد می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با کمک وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم و با کاتر شیرینی پا درازی قالب می زنیم ،سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر های قالب زده را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس مواد رومال را آماده می کنیم. برای این منظور زرده تخم مرغ را به همراه روغن مایع و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هفتم

حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم و مقداری کنجد روی آن ها می پاشیم. در ادامه روی خمیر ها را با کمک چنگال خط می اندازیم، سپس فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳ دقیقه گریل شوند.

مرحله نهم

حالا پش از گذشت این مدت زمانی که روی شیرینی ها طلایی شد سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.