طرز تهیه شیرینی ارده

طرز تهیه شیرینی ارده , دستور پخت شیرینی ارده ارومیه ای

شیرینی ارده یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مراسم های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ارده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ارده
آرد قنادی۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۳۵ گرم
آرد برنج۱۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
کره یا روغن صاف قنادی۵۰ گرم
ارده۱۰۰ گرم
نمک۱ پنس
پودر هل یا زنجبیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی ارده

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ارده خوشمزه در ابتدای کار روغن صاف قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط روغن سفید و پوک شود.

مرحله دوم

در ادامه ارده را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس با لیسک کاسه را دورگیری می کنیم. حالا آرد قنادی، آرد نخودچی، آرد برنج، نمک و پودر هل را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و به صورت کنترل شده به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید آرد را کم کم به کاسه بیفزاید به دلیل اینکه ممکن است آرد کمتری مورد نیاز باشد. در صورتی که خمیر سفت شد مقداری آب به آن بیفزایید و مجددا مخلوط کنید. حالا خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم، سپس فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با وردنه باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای قالب زده شده را درون سینی می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از سینی جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه درون حفره های شیرینی را به دلخواه با بریلو یا شکلات ذوب شده پر می کنیم، سپس شیرینی های را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.