طرز تهیه کیک گاتوشا

طرز تهیه کیک گاتوشا

کیک گاتوشا یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که معمولا در کافی شاپ ها به همراه چای یا قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گاتوشا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک گاتوشا
شکر دانه ریز۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
شیر½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری سرخالی
نمکنوک قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر نسکافه (اختیاری)۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گاتوشا

مرحله اول

برای تهیه کیک گاتوشا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس شیر و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله دوم

حالا پودر کاکائو را به همراه نسکافه و روغن مایع به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا سس رقیق و یکدستی حاصل شود. در ادامه ۵ قاشق غذاخوری از سس را جدا کرده و کنار می گذاریم، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل به کاسه می‌ افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس آرد، نمک و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف می‌ کنیم، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. حالا قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب کاملا ریخته شود.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را ۳ مرتبه محکم روی سطح کار می‌ کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است و قالب را از فر خارج می کنیم تا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده و سس شکلاتی را به صورت بخش روی آن می ریزیم و به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.