طرز تهیه دسر دالگونا

طرز تهیه دسر دالگونا , دستور پخت دسر دالگونا

دسر دالگونا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر دالگونا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر دالگونا
بیسکویت پتی بور۱٫۵ بسته
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
مواد لازم میانی
خامه قنادی۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
مواد لازم لایه سوم
قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
آب جوش۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر دالگونا

مرحله اول

برای برای تهیه دسر دالگونا خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت پتی بور را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس درون یک کاسه می ریزیم. حالا کره را روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در ادامه کره ذوب شده را به همراه پودر قند به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. حالا یک ظرف مناسب انتخاب کرده و مواد را درون آن می ریزیم و روی لایه کراست را صاف و یکدست می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست سفت شود. در ادامه خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس پنیر ماسکارپونه را به آن می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه به همزدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس خامه را درون قیف ریخته و روی لایه کراست پایپ می کنیم. حالا مواد خامه ای را صاف و یکدست کرده و مجددا ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله به سراغ درست کردن لایه سوم می رویم، برای این منظور قهوه فوری را به همراه شکر و آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا قهوه فرم بگیرد.

مرحله ششم

حالا قهوه فرم گرفته شده را روی لایه خامه ای می ریزیم و با سس شکلات تزیین می کنیم. در نهایت دسر را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان دسر را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.