طرز تهیه ترشی یونانی

طرز تهیه ترشی یونانی عمه لیلا طرز تهیه ترشی مدیترانه ای ترشی یونانی با روغن زیتون

ترشی یونانی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی یونانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی یونانی
قارچ۳ بسته
ذرت کنسرو۳ قوطی
فلفل دلمه ای رنگی۴ عدد متوسط
گل کلم (اختیاری)۳۰۰ گرم
زیتون۳۰۰ گرم
هویج۳۰۰ گرم
سرکه سفیدبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی یونانی

مرحله اول

برای تهیه ترشی یونانی به روش خانگی در ابتدای کار هویج و گل کلم را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم هویج و گل کلم درون آب جوش بمانند تا نیم پز شوند.

مرحله دوم

زمانی که هویج و گل کلم نیم پز شدند، آنها را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک و خنک شوند. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم جوش بیاید.

مرحله سوم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، قارچ را شسته و به همراه مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان قارچ را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه قارچ را بلافاصله درون آب خنک ریخته تا شوک به آن وارد شود. حالا فلفل دلمه ای های رنگی را به صورت مربعی درشت خرد کرده و کنار می گذاریم. توجه داشته باشید تمام مواد ترشی کاملا خشک باشند.

مرحله پنجم

در غیر این صورت مرطوب بودن مواد ترشی باعث می شود ترشی کپک بزند. در ادامه قارچ را از وسط به ۲ قسمت خرد کرده و به همراه ذرت، فلفل دلمه ای، گل کلم و هویج درون یک کاسه مناسب ریخته و زیتون را به آن می‌ افزاییم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، سرکه سفید و روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه ترشی را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا به اندازه ای که روی مواد ترشی را کاملا بپوشاند به ظرف، سرکه اضافه می کنیم، سپس روی ظرف را با کیسه فریزر پوشانده و درب آنرا می بندیم. در نهایت ترشی را به مدت ۱ هفته درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.