طرز تهیه شلگه پلو

طرز تهیه شلگه پلو , دستور پخت شلگه پلو

شلگه پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آذری است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شلگه پلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لپه۴ پیمانه
برنج۴ پیمانه
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
کره۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر دارچین و ادویه پلوییبه مقدار کافی

طرز تهیه شلگه پلو

مرحله اول

برای تهیه شلگه پلو خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لپه به مدت ۴ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد. در ادامه برنج را می شوییم.

مرحله دوم

حالا برنج را به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا برنج خیس بخورد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه سینه و ران مرغ را درون قابلمه گذاشته و دو طرفش را سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که سینه و ران مرغ تغییر رنگ دادند، مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم سینه و ران مرغ به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا نیم پز شود. پس از گذشت این زمان لپه را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس اجازه می دهیم لپه کاملا پخته و نرم شود.

مرحله ششم

زمانی که لپه کاملا پخته شد، برنج را آبکشی کرده و به همراه مقداری نمک، پودر دارچین و ادویه پلویی به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه ای که یک بند انگشت روی برنج را بگیرد به قابلمه آب جوش می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه کاملا تبخیر شود، سپس کره را به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. در ادامه حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم شلگه پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.