طرز تهیه قلیه مرغ

فیلم طرز تهیه قلیه مرغ انواع خورش قلیه مرغ طرز تهیه مرغ با رب انار و تمر هندی طرز تهیه قلیه بادمجان قلیه مرغ گیلانی طرز تهیه قلیه بامیه با مرغ طرز تهیه مرغ با شنبلیله قلیه مرغ نی نی سایت

قلیه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تمر هندی½ بسته
رب انار ملس۱ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
آرد۱ قاشق مرباخوری سرپر
گشنیز۳۰۰ گرم
شنبلیله۱۰۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه قلیه مرغ

مرحله اول

برای تهیه قلیه مرغ خوشمزه در ابتدای کار گشنیز و شنبلیله را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و سبزی را به آن می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود.

مرحله دوم

زمانی که سبزی قلیه تغییر رنگ پیدا کرد، مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم. در ادامه تمر هندی را به همراه ۲ لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا عصاره تمر هندی را از صافی رد می کنیم تا هسته های آن جدا شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله پنجم

در ادامه مخلوط پیاز سرخ شده را از تابه خارج کرده و درون همان تابه سینه های مرغ را قرار می دهیم و به همراه مقداری زعفران تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. پس از سرخ شدن سینه مرغ، پیاز را به تابه بر می گردانیم.

مرحله ششم

حالا سینه مرغ را با پیاز کمی تفت می دهیم، سپس سبزی قلیه سرخ شده را به قابلمه می افزاییم. در ادامه عصاره تمر هندی و رب انار ملس به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم قلیه مرغ به خوبی پخته و جا بیفتد. در نهایت نمک و فلفل قلیه را اندازه کرده و پس از پخته شدن آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه کته زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.