طرز تهیه ساندویچ کتلت لاهیجان

طرز تهیه ساندویچ کتلت لاهیجان , دستور پخت ساندویچ کتلت لاهیجان

ساندویچ کتلت لاهیجان یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و محلی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ کتلت لاهیجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد کوچک
تخم مرغ۱ عدد
نان بربریبه مقدار کافی
سبوس نانبه مقدار کافی
زیتون پروردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه، پودر آویشن و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی
گوجه فرنگی و خیارشوربرای سرو
پیاز جعفریبرای سرو

طرز تهیه ساندویچ کتلت لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ کتلت لاهیجان خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی کاملا پخته و نرم شود، سپس به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا نان بربری را به همراه مقداری آب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم بربری کاملا خیس شود، سپس با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. در ادامه نان را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده، سیب زمینی خنک شده و تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر آویشن و پودر تخم گشنیز به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کتلت را به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان یک تابه حاوی روغن روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس از مایه کتلت به اندازه نارنگی جدا می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه کتلت را به صورت دلخواه فرم داده و درون مقداری سبوس نان می غلطانیم تا سطح آنرا کاملا پوشش دهد. حالا کتلت ها را درون تابه قرار می‌ دهیم، سپس دو طرف شان را سرخ می کنیم و روی دستمال روغن گیری می گذاریم.

مرحله هفتم

زمانی که روغن اضافی کتلت ها گرفته شد، آنرا به همراه گوجه فرنگی، خیارشور، مخلوط پیاز و جعفری و مقداری زیتون پرورده میان نان باگت ریخته و به همراه سس دلخواه و نوشابه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.