طرز تهیه چیز کیک شعریه

طرز تهیه چیز کیک شعریه , دستور پخت چیز کیک شعریه

چیز کیک شعریه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک شعریه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک شعریه
رشته شعریه۱ بسته
کره۸۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
شیر عسلی½ قوطی
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
مواد لازم مایه پنیری
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
شیر عسلی½ قوطی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سردبه مقدار کافی
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک شعریه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک شعریه خوشمزه در ابتدای کار لایه زیرین را آماده می کنیم، برای این منظور رشته شعریه را درون بسته با دست کمی خرد کرده و به همراه کره درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا تفت می دهیم تا کره ذوب شده و رشته شعریه طلایی شود. در ادامه پودر هل را به همراه پودر دارچین، زعفران دم کرده و مقداری گردو خرد شده به تابه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

در این مرحله خامه صبحانه را به همراه شیر عسلی به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا رشته شعریه و مواد حالت خمیری پیدا کنند. حالا درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی کاملا می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و مواد را درون قالب کمربندی می ریزیم، سپس با پشت قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم و قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه زیرین سفت شود.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن مایه پنیری می رویم، برای این منظور پودر ژلاتین را به همراه مقداری آب سرد مخلوط کرده تا حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود.

مرحله ششم

در ادامه پنیر خامه ای را به همراه خامه صبحانه، وانیل، شیر عسلی، پسته و پودر ژلاتین درون غذاساز ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه پنیری یکدست شود. توجه داشته باشید دمای مواد با محیط یکی باشد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱ ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و مایه کرم پنیری را درون قالب می ریزیم، سپس با لیسک پخش می کنیم و قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کرم پنیری کاملا سفت شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف چیز کیک را با چاقو از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه با پسته خرد شده و رشته های شعریه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.