طرز تهیه چیز کیک کاراملی

 طرز تهیه چیز کیک کاراملی یخچالی طرز تهیه چیز کیک کاراملی بدون فر طرز تهیه چیز کیک فرانسوی چیز کیک کاراملی تنوری فیلم طرز تهیه چیز کیک کاراملی چیز کیک کاراملی شکلاتی

چیز کیک کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک کاراملی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم
بیسکویت پتی بور۱  بسته
کره½ فنجان
سس کارامل۴۰۰ گرم
شیر خشک۱۴۰ گرم
گردو خرد شده۲ فنجان
پنیر خامه ای۹۰۰ گرم
شکر۱ فنجان
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
شکلات سفید۱ فنجان

طرز تهیه چیز کیک کاراملی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک کاراملی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه بیسکویت را درون غذاساز ریخته، سپس به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود.

مرحله دوم

حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به غذاساز اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد کراست را درون قالب ریخته، سپس با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا سفت و منسجم شود. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم لایه کراست به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون فر بماند و بپزد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا سس کارامل و شیر خشک را درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سس کارامل کاملا ذوب شود.

مرحله پنجم

زمانی که مخلوط کارامل ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود. در ادامه مایه کارامل را به صورت پخش درون قالب ریخته، سپس مغز گردو را به صورت یکنواخت روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مجددا قالب را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا لایه کارامل کمی سفت شده و با لایه پنیری مخلوط نشود. حالا به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا پنیر خامه ای را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بافت آن باز شده و کاملا نرم شود. در ادامه شکر و عصاره وانیل را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند، سپس بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله نهم

حالا شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس شکلات ذوب شده را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم لایه کارامل خنک شود، سپس مایه پنیری را روی آن می ریزیم. حالا قالب را درون فر باز می گردانیم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۵۵ تا ۶۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم چیز کیک در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود، سپس قالب را درون یخچال قرار داده تا چیز کیک به مدت ۱۲ ساعت استراحت کند و کاملا خنک شود.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در ادامه روی چیز کیک را با سس کارامل و گردو خرد شده تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.