طرز تهیه سماق پلو

طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه ای طرز تهیه سماق پلو با گوشت چرخ کرده سماق پلو نی نی سایت سماق پلو جوادجوادی سماق پلو شیرازی

سماق پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سماق پلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سماق۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه سماق پلو

مرحله اول

برای تهیه سماق پلو خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و درون یک کاسه حاوی آب و نمک می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا گرفته شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری سماق، زردچوبه، فلفل سیاه، نمک، پاپریکا، پودر سیر و آرد سوخاری درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان از مواد گوشتی به اندازه یک گردو جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت های قلقلی را درون مقداری روغن به همراه زعفران دم کرده تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

در ادامه برنج را آبکشی کرده و به قابلمه حاوی آب جوش می افزاییم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته اولیه آن انجام شود، سپس یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک لایه برنج درون قابلمه ریخته و گوشت های قلقلی را روی آن می چینیم، سپس مقداری سماق و زعفران دم کرده به صورت پخش روی مواد می ریزیم. در ادامه روی گوشت های قلقلی را مجددا با برنج می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه روی برنج مقداری زعفران دم کرده و پودر سماق می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم. حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.