طرز تهیه قرابیه نارگیلی

فیلم طرز تهیه قرابیه نارگیلی طرز تهیه قرابیه نارگیلی بدون فر قیمت شیرینی قرابیه نارگیلی قرابیه نارگیلی بازاری

قرابیه نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه نارگیلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم قرابیه نارگیلی
کره۲۵۰ گرم
روغن مایع½ پیمانه
پودر قند¼ پیمانه
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد + ۱ عدد زرده تخم مرغ
بیکینگ پودر۱۰ گرم
وانیل۵ گرم
آرد۴ پیمانه
مواد لازم میانی قرابیه
پودر نارگیل۱٫۵ پیمانه
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه قرابیه نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه نارگیلی به روش مجلسی در ابتدای کار مواد فیلینگ را آماده می کنیم، برای این منظور سفیده تخم مرغ را به همراه پودر قند و پودر نارگیل درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله دوم

حالا از خمیر به دست آمده به اندازه یک گردو جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر می رویم، برای این منظور کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه پودر قند را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مایه یکدست شود. حالا پودر کاکائو را به همراه تخم مرغ، وانیل و بیکینگ پودر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با قاشق در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس به اندازه یک گردو از خمیر جدا کرده و مرکز آن را گود می کنیم. در ادامه یکی از توپ ها را درون خمیر گذاشته و خمیر را جمع می کنیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه به همین ترتیب قرابیه ها را آماده کرده و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان بدون خارج کردن سینی از فر اجازه می دهیم قرابیه ها درون فر کاملا خنک شوند، سپس از فر خارج کرده و به دلخواه با شکلات آب شده و پودر نارگیل تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.