طرز تهیه تانتونی مرغ

طرز تهیه تانتونی مرغ , دستور پخت تانتونی مرغ

تانتونی مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که به عنوان فینگر فود می توان از آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تانتونی مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
روغن زیتون½ قاشق چایخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
نان لواش۵ عدد
پیاز قرمز۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
پودر فلفل قرمز و فلفل سیاهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و زیرهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس
ماست سیر۱ پیمانه
پوره گوجه فرنگی۱ پیمانه
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
جعفری تازه۲ شاخه

طرز تهیه تانتونی مرغ

مرحله اول

برای تهیه تانتونی مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه سینه مرغ را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد.

مرحله دوم

زمانی که آب اضافی گوشت مرغ تبخیر شد، کره را به همراه روغن زیتون و مقداری نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا و زیره به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا گرفته شود.

مرحله سوم

در ادامه آب را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته و آب اضافه درون تابه کاملا تبخیر شود. در این فاصله پیاز قرمز را به همراه گوجه فرنگی به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

زمانی که مواد میانی کاملا پخته شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس نان دلخواه را روی مواد میانی گذاشته تا کمی روغن مواد جذب نان شود. حالا مقداری از مواد میانی ابتدای نان می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری از پیاز و گوجه فرنگی خرد شده روی مواد ریخته و نان را رول می کنیم، سپس به ۳ قسمت مساوی تقسیم کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت به همین ترتیب لقمه ها را درست می کنیم.

مرحله ششم

حالا به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور پوره گوجه فرنگی را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود، سپس روغن زیتون را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که پوره گوجه فرنگی سرخ شد، فلفل قرمز را به تابه اضافه کرده و از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس از سس به صورت پخش روی لقمه ها ریخته و مجددا با ماست سیر می پوشانیم حالا دو مرتبه روی ماست سس می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه جعفری تازه را به صورت ریز ساطوری خرد کرده و به صورت پخش به عنوان تزیین روی تانتونی های مرغ می ریزیم. در نهایت تانتونی های مرغ را می توانید با نان پیتا یا تافتون نیز درست کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.