طرز تهیه بورک تره فرنگی

طرز تهیه بورک تره فرنگی , دستور پخت بورک تره فرنگی

بورک تره فرنگی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که به روش های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک تره فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بورک تره فرنگی
آرد۳ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
نمک۱ قاشق چایخوری
تره فرنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه بورک تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار تره فرنگی را به صورت ریز خرد کرده و مقداری نمک روی آنها می پاشیم، سپس اجازه می دهیم استراحت کند. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر بورک می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور آرد، آب و نمک را درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و چسبنده حاصل شود. حالا روی کاسه را با یک پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشته این زمان خمیر را به ۱۳ گلوله یکسان تقسیم کرده و با دست چرب چانه می گیریم، سپس درون یک ظرف می چینیم. حالا روی چانه ها را با سلفون چرب شده می پوشانیم تا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کنند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان هر گلوله را روی سطح کار با کمک وردنه به صورت نواری دراز باز کرده، سپس مقداری از تره فرنگی قسمت میانی آن می ریزیم. حالا خمیر را رول کرده و به صورت حلزونی جمع می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم کمی گرم شود، سپس بورک ها را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. توجه داشته باشید حرارت ملایم باشد تا مغز پخت شوند.

مرحله ششم

زمانی که دو طرف بورک ها کاملا سرخ شد، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز آنها فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه خمیر به آن نچسبیده بود بورک ها پخته، سپس از تابه خارج می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.