طرز تهیه شیرینی کره ای

طرز تهیه شیرینی کره ای با خمیر هزار لا طرز تهیه شیرینی کره ای لوله ای طرز تهیه شیرینی کره ای پاپیونی طرز تهیه شیرینی کره ای موچی طرز تهیه شیرینی کره ای با پودر قند طرز تهیه شیرینی کره ای بدون فر طرز تهیه شیرینی کره ای مارسبانی

شیرینی کره ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با روش های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کره ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کره ای
آب۹۵ میلی لیتر
شیر عسلی۸۰ میلی لیتر
خمیر مایه فوری۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
آرد۲۵۰ گرم
کره۲۵ گرم
نمکنوک قاشق چایخوری
مواد لازم میانی
کرهبه مقدار کافی
مواد لازم شیرینی کره ای
عسل۱ قاشق مرباخوری
کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی کره ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کره ای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا شیر عسلی را به همراه آب و خمیر مایه درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط می کنیم و آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود، سپس کره و نمک را به کاسه اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم. در ادامه روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند، سپس از خمیر ۶ گلوله یکسان جدا کرده و روی آنها را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم گلوله ها به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کنند.

مرحله چهارم

پس از اتمام استراحت گلوله ها را به صورت نواری به عرض ۱۲ سانتی متر و به طول ۳۵ سانتی متر با وردنه باز می کنیم، سپس روی آنرا با کره نرم شده رومال کرده و رول می کنیم و مابقی گلوله ها را به همین صورت درست می کنیم.

مرحله پنجم

پس از انجام این کار روی رول ها را می پوشانیم و به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان هر رول را به صورت ورقه ای به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را نیز به دو قسمت دیگر تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه دو قسمت از خمیر را به هم می تابیم و ابتدا و انتهای آنها را محکم فیکس می کنیم، سپس درون سینه از قبل چرب شده می چینیم و به مدت ۱ ساعت اجازه می دهیم استراحت کنند. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر روی آنها را با شیر رومال می کنیم، سپس طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این مدت، زمانی که روی شیرینی ها طلایی شد از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا بلافاصله تا شیرینی ها داغ هستند روی آنها را با کره و عسل رومال کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی های کره ای را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.