طرز تهیه شیرینی لب دلبر

طرز تهیه شیرینی لب دلبر

شیرینی لب دلبر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لب دلبر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لب دلبر
آب¾ لیوان
آرد۴ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
کره۱۲۵ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرتبه مقدار کافی
مواد لازم شربت
آب۱ لیوان
شکر۲ لیوان
چوب دارچین۱ تکه
آب۱ قاشق غذاخوری
جوهر لیمو۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب¼ پیمانه
گلوکز۱ قاشق غذاخوری سرپر

طرز تهیه شیرینی لب دلبر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی لب دلبر خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را به همراه چوب دارچین درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شربت روی حرارت بماند تا جوش بیاید. در این فاصله جوهر لیمو را به همراه آب مخلوط کرده و با فرچه اطراف قابلمه را تمیز می کنیم تا شکرک نزند. زمانی که شربت جوش آمد گلاب و زعفران را می‌ افزاییم.

مرحله سوم

پس از اینکه ذرات شکر کاملا حل شدند، گلوکز را به قابلمه اضافه کرده و پس از هم زدن قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا شربت را درون یک ظرف دیگر منتقل کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا به سراغ درست کردن خمیر شیرینی می رویم، برای این منظور کره را روی حرارت بخار کتری بنماری میکنیم تا ذوب شود. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر هل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد خشک را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شکر را به آن می افزاییم و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه کره ذوب شده را به همراه زرده های تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد خشک را با دست به خوبی ورز می دهیم تا به شکل خرده نان در بیایند، سپس آب را کم کم به کاسه اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با پلاستیک فریزر و پارچه نخی می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان روی سطح کار مقداری نشاسته ذرت می ریزیم، سپس دو طرف خمیر را به آن آغشته کرده و با کمک وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم. حالا دو طرف خمیر را به مرکز آن تا می زنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید پس از هر تای خمیر روی آنرا مقداری نشاسته ذرت ریخته و با دست پخش کنید. حالا یک طرف خمیر را از سمت راست یا چپ روی خمیر تا می زنیم و مجددا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را به همان صورت با وردنه به ضخامت یک میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دالبری کنار هم قالب می زنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مرکز یک لایه خمیر را با سفیده تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس یک لایه خمیر دیگر روی آن قرار می دهیم تا به هم بچسبند. در ادامه مجددا مرکز خمیر را با سفیده تخم مرغ آغشته کرده و یک لایه دیگر روی آن قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا خمیر را از وسط تا می زنیم تا قسمت های دالبری روی هم بیفتند، سپس با چنگال مرکز خمیر را به هم می چسبانیم تا حین سرخ شدن از هم باز نشوند. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله به اندازه ای که شیرینی ها درون آن شناور بماند به قابلمه روغن مایع اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. زمانی که روغن داغ شد خمیرها را درون قابلمه ریخته و سرخ می کنیم.

مرحله چهاردهم

شیرینی های سرخ شده را از قابلمه خارج کرده و بلافاصله درون شربت خنک شده می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آن بماند تا شربت به خورد آنها برود و پس از آن، آنها را آبکش قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

زمانی که شربت اضافی از شیرینی ها ریخته شد آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با مقداری کنجد تزیین می کنیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.