طرز تهیه کلوچه ترکیه ای

طرز تهیه کلوچه ترکیه ای , دستور پخت کلوچه ترکیه ای

کلوچه ترکیه ای یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و محبوب ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه ترکیه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کلوچه ترکیه ای
کره۱۵۰ گرم
روغن مایع½ استکان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل۵ گرم
آرد۳٫۵ لیوان
مواد لازم آغشته کردن
پودر نارگیلبه مقدار کافی
مربا دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کلوچه ترکیه ای خوشمزه در ابتدای کار پودر نارگیل را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم به خوبی تفت می دهیم تا رنگ پودر نارگیل تغییر کند، سپس کنار می گذاریم تا پودر نارگیل خنک شود.

مرحله دوم

در ادامه کره نرم شده را به همراه روغن مایع، شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند، سپس تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله از خمیر گلوله هایی به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس با انگشت روی آنها را یک حفره ایجاد می کنیم و درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم.

مرحله پنجم

حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کلوچه ها خنک شوند.

مرحله ششم

پس از خنک شدن کلوچه ها آنها را به مربای دلخواه آغشته کرده و درون پودر نارگیل می غلطانیم، سپس قسمت حفره آنها را با مربا پر می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.