طرز تهیه کوفته بلغور

طرز تهیه کوفته بلغور

کوفته بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ترکیه ای است که برای افراد رژیم دار یا گیاهخوار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته بلغور در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
بلغور ریز۱٫۵ لیوان
آرد سمولینا۱ استکان
آب داغ۲ لیوان
آرد۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
رب فلفل۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای روی کوفته
کره۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک۱ قاشق چایخوری
پولبیبر۱ قاشق چایخوری
ماست سیرداربه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته بلغور

مرحله اول

برای تهیه کوفته بلغور خوشمزه در ابتدای کار بلغور را به همراه آرد سمولینا درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در صورتی که بلغور ریز در دسترس نداشتید بلغور درشت را درون غذاساز ریخته و میکس کنید تا ریز شود.

مرحله دوم

حالا آب جوش را به کاسه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا آب کاملا جذب شود. پس از گذشت این زمان رب گوجه فرنگی را به همراه تخم مرغ و آرد به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه رب فلفل را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله چهارم

در این مرحله از مواد بلغور به اندازه یک گردو کوچک جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، کوفته های بلغور را درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم کوفته ها درون آب جوش بپزند.

مرحله پنجم

حالا کره را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. زمانی که کره ذوب شد، نعنا خشک را به همراه پولبیبر به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس بلافاصله از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

زمانی کوفته های بلغور کاملا پخته شدند، آنها را از آب جوش جدا کرده و درون آبکش قرار می‌ دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و روی آنها را با ماست سیردار می پوشانیم.

مرحله هفتم

در ادامه از مخلوط نعنا و پولبیبر به صورت پخش روی کوفته های بلغور می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم، سپس به دلخواه با برگ نعنا یا ریحان تازه تزیین می کنیم. در نهایت کوفته های بلغور را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.