طرز تهیه شیرینی سیب

طرز تهیه شیرینی سیب و دارچین بدون فر شیرینی سیب سرخ شده شیرینی سیب فوری شیرینی سیب تابه ای شیرینی سیب و دارچین سرخ شده

شیرینی سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سیب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سیب
آرد۳۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
وانیل۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی
سیب۴۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
شکر۵۰ گرم
شکر قهوه ای۵۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی سیب

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سیب خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ کش دار شود.

مرحله دوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا هیچ گلوله ای باقی نماند و خمیر یکدست شود. در ادامه کره سرد را خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا کره را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور پوست سیب ها را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی سیب گرفته شود. حالا کره را درون یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله پنجم

زمانی که کره آب شد، شکر سفید و قهوه ای را به همراه سیب و پودر داریچن به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم مواد میانی خنک شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را به ۲ قسمت یکسان تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل مستطیل روی سطح آرد پاشی شده باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از مواد مرکز خمیر ریخته و با قاشق به خوبی پخش می کنیم، سپس خمیر را رول کرده و با وردنه کمی روی آن می کشیم تا تخت شود. در ادامه خمیر را به اندازه ۵ سانتی متری برش می زنیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها درون فر بمانند تا کاملا پخته و برشته شوند، سپس از فر خارج کرده و با پودر شکر تزیین می کنیم. در نهایت یک میله را روی حرارت داغ کرده و روی شیرینی ها خط می اندازیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.