طرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی

طرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی , دستور پخت خوراک مرغ و بروکلی

خوراک مرغ و بروکلی یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
کلم بروکلی۱ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
استاک مرغ۲۷۰ میلی لیتر
سس سویا۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و بروکلی خوشمزه در ابتدای کار گل های بروکلی را جدا کرده و می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم کلم بروکلی ها بپزند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید کلم بروکلی ها بیش از حد نرم نشوند. حالا سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه کمی روغن درون تابه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود، سپس سینه های مرغ خرد شده را به همراه کره به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه سیر را به همراه یک قاشق غذاخوری سس سویا به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. حالا استاک مرغ را با نشاسته ذرت مخلوط کرده و به تابه می‌ افزاییم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

لازم به ذکر است بدانید به دلیل شور بودن سس سویا، نمک حذف می شود یا درغیر این صورت نمک را کنترل شده بیفزایید. پس از پخته شدن سینه مرغ مابقی سویا سس را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا کلم بروکلی های پخته شده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس به تابه می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مزه ها به خورد آن بروند. در نهایت خوراک مرغ و بروکلی را به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.