طرز تهیه قرابیه گل

طرز تهیه قرابیه گل , دستور پخت قرابیه گل

قرابیه گل یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که به شکل های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه گل در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم قرابیه گل
کره۳۰۰ گرم
پودر شکر۱ لیوان
آرد۲٫۵ لیوان
روغن مایع۱ استکان
پودر کاکائو۱٫۵ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق مرباخوری
تخم‌ مرغ۱ عدد

طرز تهیه قرابیه گل

مرحله اول

برای تهیه قرابیه گل خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم با دمای محیط هم دما شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه پودر شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ شود، سپس روغن را به همراه تخم مرغ و وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید که خمیر را ورز ندهید که به روغن نیفتد.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس به یکی از قسمت ها پودر کاکائو را افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر شکلاتی شود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و از خمیرها گلوله های یکسان جدا می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شش گلوله از خمیر یک رنگ را به صورت دایره درون سینی فر می چینیم و به هم می چسبانیم، سپس مرکز آنرا با گلوله رنگ متفاوت می پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب قرابیه ها را آماده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم خنک شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.