طرز تهیه شیرینی کنجدی

طرز تهیه شیرینی کنجدی ساده بدون فر طرز تهیه شیرینی کنجدی عسلی طرز تهیه شیرینی کنجدی تبریز طرز تهیه شیرینی کنجدی با شیره انگور طرز تهیه شیرینی کنجدی سنندج طرز تهیه شیرینی کنجدی مغزدار طرز تهیه شیرینی کنجدی سبزواری

شیرینی کنجدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با روش های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کنجدی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کنجدی
آرد۵۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
شیر ولرم½ لیوان
خمیر مایه۱۰ گرم
نمک۱ قاشق مرباخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم روی شیرینی
سفیده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی کنجدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کنجدی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود، سپس کره نرم را به همراه شیر ولرم، خمیر مایه و شکر درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نمک را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آرد را کم کم اضافه کرده و با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه از خمیر گلوله های ۳۰ گرمی جدا می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه روی گلوله ها را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کنند. پس از گذشت این زمان چهار گوشه سینی و میان آنرا به صورت ضرب در با کره به خوبی چرب می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید چرب کردن سینی به این صورت باعث می شود کنجد از روی خمیرها ریخته نشده و قد آنها کوتاه نشود. در ادامه خمیرها را از یخچال خارج کرده، سپس هر گلوله را به بزرگی سینی به صورت باریک رول می کنیم.

مرحله پنجم

حالا رول های خمیر را به صورت مرتب درون سینی گذاشته، سپس ابتدا و انتهای هر خمیر را با دست به سینی فشار می دهیم تا بچسبد. در ادامه اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کنند.

مرحله ششم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت دوم خمیر فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان روی رول ها را با سفیده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد روی آنها می پاشیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را کمی تکان می دهیم تا کنجد به خمیر بچسبد، سپس سینی را طبقه میانی فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها درون فرم بمانند تا کاملا پخته و برشته شوند، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کمی از داغی اولیه شیرینی ها کاسته شود، سپس به ابعاد دلخواه برش می زنیم. در نهایت شیرینی های کنجدی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.