طرز تهیه دسر زبرا

طرز تهیه دسر زبرا , دستور پخت دسر زبرا مخملی نرم

دسر زبرا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر زبرا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر زبرا
شیر۴ لیوان
شکر¾ لیوان
آرد۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی‌بور۲ بسته
کره۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر زبرا

مرحله اول

برای تهیه دسر زبرا خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس بیسکویت های پتی بور را به کمک غذاساز کاملا پودر کرده و با کره ذوب شده به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد کراست را می افزاییم، سپس با پشت لیوان کاملا فشرده می کنیم. در ادامه قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست سفت شود.

مرحله سوم

در ادامه پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود، سپس پودر کاکائو را با مقداری آب جوش به خوبی حل می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر را به همراه شکر، آرد و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد.

مرحله پنجم

زمانی که محتوی درون قابلمه به غلظت دلخواه مان رسید، آنرا از روی حرارت کنار گذاشته و وانیل را می افزاییم، سپس خامه را با چند قاشق از مایه دسر مخلوط می کنیم تا هم دمای آن شود و به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا ژلاتین را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به یکی از قسمت های مایه دسر پودر کاکائو حل شده را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه شکلاتی شود.

مرحله هفتم

در ادامه یک ملاقه از مایه سفید در مرکز قالب ریخته، سپس به همان اندازه مایه کاکائویی در مرکز مایه سفید می ریزیم و به همین ترتیب مایه ها را در مرکز می ریزیم تا تمام شوند. حالا قالب را درون یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم دسر به مدت ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان دسر را از قالب جدا می کنیم و به دلخواه با پودر کاکائو تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.