طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

طرز تهیه کاکا کدو با ماست طرز تهیه کاکا مجلسی طرز تهیه کاکا کدو بدون شیر طرز تهیه کاکا با ماست طرز تهیه کویی کاکا گیلانی طرز تهیه کاکا با آرد گندم طرز تهیه کاکا گیلانی با ارد برنج

کاکای کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاکا کدو حلوایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۱ پیمانه
آرد برنج½ پیمانه
شکر½ پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
پوره کدو حلوایی۱ و ⅓ پیمانه
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کاکای کدو حلوایی ساده در ابتدای کار آرد برنج را به همراه شکر، پودر دارچین، پودر هل، نمک و بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را دو مرتبه الک می کنیم و مجددا درون همان کاسه می ریزیم. پوره کدو حلوایی را به همراه تخم مرغ و گلاب به کاسه اضافه کرده و مواد را با لیسک ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند باید بافتی نسبتا شل داشته باشند. در صورتی که بافت مواد سفت بود باید کمی ماست اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنیم تا بافت مایه شیرینی شل تر شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حرارت زیر تابه باید خیلی کم باشد.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با ملاقه مقداری از مایه شیرینی درون تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت شیرینی به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

در صورتی که تمایل دارید شیرینی شما حالتی مجلسی تر داشته باشد، می توانید از قالب های فلزی برای سرخ کردن شیرینی ها استفاده کنید. نکته دیگر اینکه در هنگام سرخ کردن می توانیم روی شیرینی مقداری مغز پسته یا کشمش بریزیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 1 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.