طرز تهیه دسر لبو

طرز تهیه دسر لبو xvc jidi nsv gf دسر لبو انار دسر لبو با ماست deser laboo

دسر لبو یکی از انواع دسرهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که با نام دسر چغندر قرمز هم شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر لبو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب لبو۱ پیمانه
نشاسته گل۱۰۰ گرم
شیر۲ پیمانه
شکر½ پیمانه
گلاب½ پیمانه
کره۸۰ گرم

طرز تهیه دسر لبو

مرحله اول

برای تهیه دسر لبوی مجلسی در ابتدای کار آب لبو را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. (آب لبو همان آب باقیمانده از پخت لبو است) در ادامه شیر را به همراه نشاسته گل به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با قاشق یا همزن مفتولی مواد را مخلوط می کنیم تا گلوله های نشاسته به طور کامل باز شوند. برای اینکه مطمئن شویم نشاسته به طور کامل باز شده است، می توانیم مواد را از صافی رد کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به مواد اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت بسیار کم قرار می دهیم و به صورت مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا ته نگیرند. حرارت باید خیلی کم باشد تا نشاسته به طور کامل بپزد.

مرحله چهارم

هم زدن مواد را تا زمانی که غلظت آن شبیه فرنی شود، ادامه می دهیم، سپس گلاب را به قابلمه اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه هم زدن را ادامه می دهیم تا غلظت مواد کمی بیشتر از فرنی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به قابلمه می افزاییم و به آرامی هم می زنیم تا به طور کامل جذب مواد شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس مایه دسر را درون ظرف یا ظرف های مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله ششم

حالا کمی صبر می کنیم تا دسر خودش را بگیرد، سپس روی آنرا به دلخواه با مربای لبو و دانه های انار تزیین می کنیم. در نهایت دسر را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود، سپس سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.