طرز تهیه جوجه ترش

طرز تهیه جوجه ترش با رب انار و گردو طرز تهیه جوجه کباب ترش با رب انار طرز تهیه جوجه ترش ایران کوک طرز تهیه جوجه ترش تابه ای طرز تهیه جوجه ترش رستورانی سبزی مخصوص جوجه ترش طرز تهیه جوجه کباب ترش فوق العاده طرز تهیه جوجه ترش خاور خانم

جوجه ترش یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و محبوب در سراسر ایران است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه ترش در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ بی استخوان۸۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
گردوی آسیاب شده۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
سبزی معطر۳ قاشق غذاخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری پُر
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و فلفل قرمزهر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه ترش

مرحله اول

برای تهیه جوجه ترش شمالی در ابتدای کار سینه مرغ را کمی بزرگتر از قطعات جوجه کباب خرد می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه زعفران دم کرده، پودر پاپریکا، فلفل قرمز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس تکه های مرغ را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا سبزیجات معطر خرد شده را به همراه رب انار و گردوی آسیاب شده به کاسه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که سبزی اصلی جوجه ترش شامل خالیواش و چوچاق است که فقط در شهرهای شمالی کشورمان موجود است.

مرحله چهارم

در صورتی که به این سبزی ها دسترسی نداشته باشیم می توانیم به جای این آنها از نعناع، جعفری و گشنیز استفاده کنیم. در ادامه سیر و پیاز را پوست گرفته و رنده می‌کنیم، سپس به کاسه اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم. در ادامه کاسه را حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه تکه‌های گوشت مرغ را به ترتیب درون تابه می‌چینیم و مواد طعم‌دهنده را روی آنها می‌ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب تابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم جوجه‌ها با حرارت بسیار ملایم بپزند. بهتر است هر چند دقیقه یک بار جوجه ها را بچرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شوند. در نهایت جوجه ترش را به همراه کته سرو می‌کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.