طرز تهیه خاگینه هویج

طرز تهیه خاگینه هویج بدون فر طرز تهیه خاگینه هویج تبریز طرز تهیه خاگینه هویج رولتی طرز تهیه خاگینه هویج با شیره انگور طرز تهیه خاگینه هویج با ماست طرز تهیه خاگینه هویج قالبی طرز تهیه خاگینه گردو طرز تهیه خاگینه هویج و گردو

خاگینه هویج یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خانگی است که معمولا به عنوان میان وعده یا صبحانه به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه هویج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم خاگینه هویج
هویج۴ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
ماست۳ قاشق غذاخوری
آرد۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر دارچین½ قاشق مرباخوری
مواد لازم میانی
مغز گردو½ پیمانه
پودر گل محمدی۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم شربت
شکر۱ پیمانه
آب⅔ لیوان
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خاگینه هویج

مرحله اول

برای تهیه خاگینه هویج خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به قوام برسد.

مرحله دوم

زمانی که شربت کمی کشدار و غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه هویج ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریزه رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا آب اضافی هویج رنده شده را کاملا می گیریم، سپس تخم مرغ ها را به همراه ماست و پودر دارچین درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مواد درون کاسه یکدست شد، آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم و با لیسک هم می زنیم. حالا هویج رنده شده را به کاسه اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب کرده و نصف مایه خاگینه را درون قالب می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مغز گردو را به صورت ریز خرد کرده و به همراه پودر گل محمدی و پودر دارچین مخلوط می کنیم، سپس به صورت پخش درون قالب روی مایه خاگینه می ریزیم. حالا مابقی مایه خاگینه را روی مواد میانی می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا خاگینه به مدت ۴۰ دقیقه بپزد و روی آن طلایی شود. در صورت نبود فر خاگینه را درون تابه دو طرفه ریخته و روی شعله پخش کن قرار می دهیم تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام پخت خاگینه، قالب را از فر خارج کرده، سپس شربت سرد شده را به صورت پخش روی خاگینه می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به خورد آن برود. در نهایت خاگینه را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.