طرز تهیه آش ترخینه دوغ

طرز تهیه آش ترخینه دوغ

آش ترخینه دوغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورمان است که جز پر طرفدارترین آش ها محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ترخینه دوغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
ترخینه۲ عدد
لوبیا چیتی۱ پیمانه
نخود۱ پیمانه
عدس۱ پیمانه
سبزی آش۵۰۰ گرم
کشک۱ لیوان
آب قلمبه مقدار کافی
آببه مقدار کافی
نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش ترخینه دوغ

مرحله اول

برای تهیه آش ترخینه دوغ خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چیتی را به همراه نخود شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت چند ساعت درون آب بمانند تا کاملا خیس بخورند.

مرحله دوم

در ادامه ترخینه (آموزش درست کردن ترخینه) را درون کاسه حاوی آب ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت خیس بخورد تا بافت آن کاملا باز و نرم شود. پس از خیس خوردن حبوبات آنها را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم حبوبات کاملا پخته و نرم شوند، سپس آب قلم را به همراه عدس به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه ترخینه را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود و بعد به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم ترخینه کاملا پخته و لعاب پیدا کند، سپس سبزی آش که شامل تره، جعفری، اسفناج و برگ چغندر می باشد را به خوبی می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سبزی آشی را به قابلمه می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه می افزاییم و درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم تا سبزی آش با حرارت ملایم بپزد و تغییر رنگ ندهد.

مرحله ششم

زمانی که سبزی آش پخته شد، کشک را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا آش جا بیفتد، سپس مقداری نعنا، سیر و پیاز داغ به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در نهایت آش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.