طرز تهیه ایچلی کوفته

طرز تهیه ایچلی کوفته , دستور پخت ایچلی کوفته (کوفته ی مغزدار) ترکیه ای ترکی

ایچلی کوفته یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ایچلی کوفته در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور مخصوص کوفته۳ لیوان
آرد سمولینا۱ لیوان
آرد۱ استکان
تخم مرغ۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و کاریاز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
آب داغبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
مواد داخل شکم کوفته
روغن مایع½ استکان
کره۱ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو۱ استکان
جعفری تازهبه مقدار کافی
پودر فلفل قرمز و ادویه کاریبه مقدار کافی
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه ایچلی کوفته

مرحله اول

برای تهیه ایچلی کوفته به روش ترکیه ای در ابتدای کار مواد درون کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. در ادامه مقداری فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک و ادویه کاری به تابه می‌ افزاییم.

مرحله سوم

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، کره را به همراه رب گوجه فرنگی و رب فلفل به تابه اضافه کرده، سپس به خوبی تفت می دهیم. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و مقداری جعفری خرد شده می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می‌ دهیم مواد میانی کامل خنک شود، سپس گردو را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه می افزاییم. در ادامه بلغور ریز را به همراه آرد سمولینا درون یک ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم کمی از دمای آب جوش کاسته شود، سپس به اندازه ای که روی بلغور و آرد سمولینا را بگیرد به کاسه می افزاییم. حالا روی کاسه را با بشقاب پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که آب جذب بلغور و آرد سمولینا شد، اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه آرد، رب گوجه فرنگی، رب فلفل، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری و مقداری نمک می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا مواد درون کاسه را با دست خیس به مدت ۳۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا خمیری کاملا منسجم که به دست نچسبد حاصل شود. در ادامه از خمیر به دست آمده به اندازه دلخواه جدا می کنیم و گِرد کرده، سپس وسط آنرا گود می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری از مواد میانی در مرکز خمیر ریخته و مجددا آنرا جمع می کنیم، سپس دو طرف خمیر را به شکل نوک تیز فرم می دهیم. پس از اینکه تمام خمیر را آماده کردیم، یک قابلمه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس کوفته ها را درون روغن انداخته و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شوند. در نهایت ایچلی کوفته ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.