طرز تهیه شیرینی ساق عروس

طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرم دار طرز تهیه شیرینی ساق عروس بازاری طرز تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر طرز تهیه شیرینی ساق عروس تصویری طرز تهیه شیرینی ساق عروس نارگیلی طرز تهیه شیرینی ساق عروس مازندرانی طرز تهیه شیرینی ساق عروس در فر طرز تهیه ساق عروس آملی

شیرینی ساق عروس یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ساق عروس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ساق عروس
آرد سفید۱۵۰ گرم
روغن جامد۱۰۰ گرم
پودر قند۴۰ گرم
پودر هل½ قاشق مرباخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
گردو و پودر پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی ساق عروس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساق عروس خوشمزه در ابتدای کار پودر قند را درون یک کاسه نسبتا گودی الک می کنیم، سپس روغن جامد و پودر هل را به کاسه افزوده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مایه درون کاسه سبک و رنگ آن روشن شد، گلاب را به آن می افزاییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را درون یک کاسه جداگانه ۳ بار از الک رد کرده و به کاسه حاوی مواد آرام آرام می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را تا جایی مخلوط می کنیم تا خمیری بسیار نرم و لطیف حاصل شود، سپس خمیر شیرینی را داخل یک کیسه فریزر ریخته و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود، سپس درون سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی کاملا می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس از خمیر به اندازه ۱ گردو درشت جدا کرده و کف دست پهن می کنیم. حالا نصف یک گردو را در مرکز خمیر قرار داده و یک طرف خمیر را روی طرف دیگر قرار می دهیم تا گردو پنهان شود.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را به شکل بیضی فرم داده و لبه های آنرا بهم می چسبانیم و درون سینی فر قرار میدهیم. پس از چیدن تمام خمیرها درون سینی، آن را طبقه میانی فر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می گذاریم تا شیرینی ها پخته شوند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید نیازی به تغییر رنگ در شیرینی ها نمی باشد. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا شیرینی ها خنک شوند، سپس درون پودر قند می غلطانیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.