طرز تهیه گلوکز

طرز تهیه گلوکز برای پاستیل فیلم طرز تهیه گلوکز خانگی طرز تهیه گلوکز برای بامیه طرز تهیه گلوکز از نشاسته طرز تهیه گلوکز آشپزخانه کوچک من طرز تهیه گلوکز صنعتی طرز تهیه گلوکز مایع آپارات طرز تهیه گلوکز سفید

گلوکز یکی از انواع مواد پر مصرف در صنایع شیرینی پزی است که معمولا برای درست کردن برخی شیرینی ها و کیک ها از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گلوکز در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم گلوکز
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه گلوکز

مرحله اول

برای طرز تهیه گلوکز به روش خانگی در ابتدای کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس آب لیمو ترش تازه را به قابلمه افزوده و هم می زنیم تا شکر کمی حل شود. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد درون قابلمه را با لیسک به صورت مداوم هم می زنیم تا به نقطه جوش برسد. به محض جوش آمدن هم زدن را متوقف کرده و اجازه می دهیم گلوکز به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا شفاف و به قوام برسد.

مرحله سوم

توصیه می شود برای داشتن گلوکز با کیفیت و شفافیت بالا از قابلمه با جنس تفلون یا استیل استفاده کنید. لازم به ذکر است که بدانید آب لیمو ترش تازه مانع از شکرک زدن گلوکز می شود و صرفا برای مزه دار کردن نیست.

مرحله چهارم

در ادامه برای تشخیص غلظت گلوکز یک قاشق مرباخوری از آن برداشته و درون یک ظرف حاوی آب سرد می ریزیم. در صورتی که گلوکز بلافاصله پس از ریختن درون آب حل شد، به این معناست که به زمان بیشتری برای غلیظ شدن احتیاج دارد.

مرحله پنجم

در غیر این صورت زمانی که گلوکز درون آب حل نشد و به شکل یک آبنبات نرم درون آب باقی ماند به این معناست که غلظت آن به حد مطلوب رسیده و گلوکز ما آماده است. پس از اتمام زمان پخت قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

به این نکته توجه داشته باشید گلوکز پس از خنک شدن کمی سفت می شود پس بهتر است روی حرارت بیش از حد غلیظ نشود. پس از خنک شدن گلوکز، آنرا درون ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درب آنرا محکم می بندیم.

مرحله هفتم

حالا ظرف را درون یخچال گذاشته و می توانیم آنرا به مدت چندین ماه درون یخچال نگهداری کنیم. در صورتی که گلوکز را هنگام مصرف از یخچال خارج کردید و بیش از حد سفت بود، آنرا روی حرارت بخار کتری بنماری کنید تا نرم شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.