طرز تهیه نان سیمیت

طرز تهیه نان سیمیت بدون شیره انگور فیلم طرز تهیه نان سیمیت طرز تهیه نان سیمیت شکلاتی طرز تهیه سیمیت ساده خانگی طرز تهیه سیمیت مغزدار طرز تهیه سیمیت پنیری نان سیمیت اشپزخانه کوچک من طرز تهیه سیمیت بدون فر

نان سیمیت یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیمیت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای نان سیمیت
آرد قنادی۲٫۵ پیمانه
آب ولرم + شیر ولرم½ پیمانه
روغن مایع۲ قاشق سوپخوری
شکر۲ قاشق سوپخوری
بهبود دهنده¼ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
مواد لازم برای خمیر مایه
شکر۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه۱ قاشق چایخوری
آب ولرم¼ پیمانه
مواد لازم برای رومال
شیره انگور۲ قاشق سوپخوری
آب½ پیمانه
کنجد و تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سیمیت

مرحله اول

برای تهیه نان سیمیت خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه آب گرم و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کمی هم می زنیم. در ادامه روی کاسه را با بشقاب پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر مایه فعال شد آنرا به همراه شکر، روغن مایع، ترکیب شیر و آب، بهبود دهنده و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ترکیب می کنیم. حالا آرد را سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود، سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی خمیر از بین برود.

مرحله چهارم

در صورتی که خمیر چسبنده بود مقدار کمی آرد به آن اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم. لازم به ذکر است بدانید برای کیفیت بالای نان، بهتر است چسبندگی خمیر را با ورز دادن از بین ببرید. حالا خمیر را درون کاسه چرب شده می گذاریم‌.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون و پارچه نخی پوشانده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافه آن گرفته شود.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را به ۵ قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می گیریم، سپس هر چانه را به صورت لوله باریک و دراز فرم می دهیم. حالا هر لوله را از وسط تا کرده و به هم می بافیم، در نهایت ابتدا و انتهای آنها را به هم می چسبانیم.

مرحله هفتم

حالا به سراغ درست کردن رومال می رویم، برای این منظور شیره انگور را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم تا شیره انگور حل شود. در ادامه حلقه های خمیر را درون شیره انگور رقیق شده می غلطانیم.

مرحله هشتم

در ادامه از کاسه خارج کرده و مقداری کنجد روی آنها می پاشیم، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را با فاصله از هم درون آن می چینیم. حالا روی خمیرها را با کیسه فریزر پوشانده تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله نهم

در این فاصله فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت دوم خمیر، سینی را طبقه دوم فر گذاشته و یک کاسه آب جوش در طبقه زیرین فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

لازم به ذکر است بدانید قرار گرفتن کاسه آب جوش باعث می شود رطوبت درون فر جریان داشته باشد و مانع از خشک شدن بافت نان ها شود. حالا اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی نان ها طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت سینی را از فر خارج کرده و روی نان ها را با یک پارچه نخی می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.