طرز تهیه کباب تتالی

کباب تتالی استان مرکزی طرز تهیه تتالی مرغ طرز تهیه تتالی گوشت تتالی برنجی طرز تهیه کباب تابه ای طرز تهیه ته تالی تصویری کباب تابه ای اراکی

کباب تتالی که با نام ته تالی هم شناخته می شود یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه شهر اراک در استان مرکزی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تتالی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای (اختیاری)۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تتالی

مرحله اول

برای تهیه کباب تتالی خوشمزه در ابتدای کار یکی از پیازها را رنده می کنیم و آب اضافی آنرا به طور کامل می گیریم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا منسجم و چسبناک شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس گوشت را در کف یک تابه مناسب پهن می کنیم. در ادامه مقداری روغن از کناره های تابه اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و روی گوشت می چینیم، سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با آب سرد می شوییم.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را روی لایه پیاز می چینیم، سپس گوجه فرنگی ها را اسلایس کرده و روی لایه سیب زمینی می چینیم. در صورت تمایل یک فلفل دلمه ای را هم به همین صورت خرد کرده و روی لایه گوجه فرنگی قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را با دو لیوان آب جوش ترکیب می کنیم تا کاملا روان شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به آن اضافه کرده و پس از مخلوط کردن روی مواد داخل تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تتالی به مدت یک ساعت بپزد. پس از اینکه غذا آماده شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.