طرز تهیه خوراک مرغ و هویج

طرز تهیه خوراک مرغ و هویج خوراک مرغ و هویج و سیب زمینی خوراک مرغ با هویج و فلفل دلمه

خوراک مرغ و هویج یکی از غذاهای خوشمزه و ساده و رژیمی است که به راحتی و با مواد در دسترس آماده می‌شود و روش پخت این خوراک لذیذ بسیار آسان است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و هویج در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ۳-۴ قطعه
پیاز متوسط۲ عدد
هویج۳ عدد
گوجه فرنگی۶ عدد
لیمو عمانییک و نیم قاشق مرباخوری
آب جوش۲ لیوان بزرگ
روغنبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم
زردچوبه، دارچینبه مقدار لازم
ادویه مرغبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ و هویج

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و هویج ابتدا پیاز‌ها را نگینی خرد کنید و سپس در یک تابه مقداری روغن مایع بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، بعد پیاز‌ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله دوم

حالا هویج‌ها را بشورید و پوست بگیرید و خلالی برش دهید و سپس به پیاز‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید، لازم نیست سرخ شوند فقط به اندازه‌ای که طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم

بعد به سلیقه خودتان ران یا سینه و یا ترکیبی از هر دو قسمت مرغ را در اندازه‌های دلخواه خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ همه قسمت‌های آن عوض شود.

مرحله چهارم

سپس زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، مقداری از دارچین و ادویه مرغ را روی ترکیب مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و با مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

بعد گوجه‌فرنگی‌ها را که از قبل شسته‌اید و با رنده ریز رنده کرده‌اید روی مواد بریزید و تفت دهید و کامل به هم بزنید تا خوب به خورد مواد رود، تقریبا ده دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید.

مرحله ششم

وقتی آب گوجه‌ فرنگی‌ها جمع شد ۲ لیوان آب به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند، وقتی آب به جوش آمد درب ظرف را ببندید تا با حرارت ملایم کم‌کم بپزند.

مرحله هفتم

وقتی که همه مواد پخته شد و غذا به غلظت رسید در ۵ دقیقه آخر پخت، لیمو عمانی و مقداری دارچین را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا طعم لیمو و دارچین به خورد مواد رود.

نکته: لازم نیست آب غذا زیاد و رقیق باشد هرچه مقدار آب کمتر و غلظت آن بیشتر شود خوراک مرغ و هویج خوشمزه‌تر می‌شود.

مرحله هشتم

بعد از این‌که طعم و عطر همه مواد با هم ترکیب شد و مرغ‌ها خوب پختند، غذا را از روی حرارت بردارید، در این مدت مقداری برنج را هم آبکش کنید و بپزید.

مرحله نهم

سپس خوراک مرغ و هویج را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ شوید و نعناع تزئین کنید و همراه با پلو زعفرانی و سالاد و زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.