طرز تهیه انار پلو قزوینی

طرز تهیه انار پلو قزوین طرز تهیه انار پلو با گوشت طرز تهیه لای پلو با ناردونه انار پلو افغانی

انار پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که معمولا برای شام شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انار پلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
انار ملس۲ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
برنج۴ پیمانه
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
گشنیز۱ و نیم پیمانه
سیب زمینی۱ عدد درشت
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
خلال پستهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکابه مقداری کافی

طرز تهیه انار پلو

مرحله اول

برای تهیه انار پلو خوشمزه ابتدا گشنیز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس برنج را به همراه یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه تا ۲ بند انگشت بالاتر از سطح برنج آب می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۳ ساعت خیس بخورد.

مرحله سوم

حالا انار را می شوییم، سپس از وسط به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های آن خارج شود، سپس درون کاسه می ریزیم. در ادامه سینه مرغ را به صورت نواری نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را بلافاصله درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا کاراملی شود. در ادامه وقتی پیاز کاراملی و نرم شد آن را از تابه خارج می کنیم. در ادامه مجددا درون تابه مقداری روغن مایع می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله فیله های مرغ نواری را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، زعفران دم کرده و آبلیمو را به فیله های مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم بوی خامی ادویه ها از بین برود و گوشت مرغ مغز پخت شود. در ادامه دانه های انار را به همراه گشنیز خرد شده به مخلوط فیله های مرغ اضافه می کنیم، سپس خیلی کم تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله خلال پسته را به مخلوط فیله های مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیکه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس برنج را اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه برنج انجام شود.

مرحله دهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن کمی داغ شود. در ادامه برش های سیب زمینی را به عنوان ته دیگ کف قابلمه می چینیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، حالا مقداری از برنج آبکش شده را درون قابلمه به عنوان لایه اول می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا مقداری از مخلوط فیله مرغ را روی برنج به صورت پخش می ریزیم. در ادامه مجددا برنج می ریزیم و این مراحل را ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه مقداری زعفران دم کرده روی برنج به صورت پخش می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله روی درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را محکم می بندیم تا بخار از آن خارج نشود. در ادامه شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله چهاردهم

در نهایت اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه به طور کامل دم بکشد. پس از گذشت این زمان انار پلو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم. در پایان این انار پلوی خوشمزه را به همراه ترشی و سبزی خوردن تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.