طرز تهیه کیک باقلوا

طرز تهیه کیک باقلوا ترکی طرز تهیه کیک باقلوا خوشمزه و مجلسی طرز تهیه کیک باقلوا قزوینی دانلود طرز تهیه کیک باقلوا فیلم طرز تهیه کیک باقلوا طرز تهیه کیک باقلوا یزدی طرز تهیه کیک باقلوا با ماست طرز تهیه کیک باقلوا نارگیلی بدون فر

کیک باقلوا یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باقلوا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک باقلوا
آرد۲ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۵ عدد
شکر⅔ تا ۱ پیمانه
پودر هل½ چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
ماست۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پودر قند۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
مواد لازم شربت باقلوا
آب⅔ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
گلاب⅓ پیمانه
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک باقلوا

مرحله اول

برای تهیه کیک باقلوای ساده ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ ها را درون کاسه می ریزیم. زرده تخم مرغ آخر را جدا می کنیم و درون یک کاسه دیگر می ریزیم، سپس سفیده آن را به مابقی تخم مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا برای رومال کیک ماست را به همراه مقداری زعفران و پودر قند به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه شکر را به همراه وانیل و پودر هل به تخم مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله با دور تند همزن برقی تخم مرغ ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه پودر نارگیل به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه درحد مخلوط شدن مواد مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم. دقت کنید بافت مایه کیک به دلیل نبود مایعات کمی سفت تر از مابقی کیک ها است.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ در جه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب کیک مستطیل مناسب انتخاب می کنیم و با مقداری روغن آنرا چرب می کنیم، سپس با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس با پالت مایه کیک را درون قالب به صورت یکدست پخش کرده، سپس روی آن را صاف می کنیم. در ادامه از مواد رومال با برس به آرامی روی تمام قسمت های کیک می مالیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. در همین حین شربت کیک باقلوا را درست می کنیم. برای این منظور درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه گلاب، شکر و جوهر لیمو اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا زعفران دم کرده را به شربت اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر در آب حل شود. زمانی که شربت جوش آمد اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ دقیقه جوش بزند، سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در این مرحله پس از گذشت ۵۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، در صورتی که پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه کاملا خنک شود. در ادامه اطراف کیک را با چاقو از قالب جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا کیک را روی سطح کار بر می گردانیم، سپس به آرامی کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم و مجددا کیک را درون قالب بر می گردانیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس شربت را به آرامی روی تمام قسمت های کیک می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت روی کیک را می پوشانیم، سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا شربت به خورد کیک برود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.