طرز تهیه حلوای سه آرد

تزیین حلوای سه آرد مجلسی فیلم اموزشی حلوای سه ارد حلوای سه آرد دونفره حلوای سه آرد مجلسی هانی شف حلوای سه ارد نی نی سایت حلوای سه آرد با شیر قیمت حلوا سه آرد

حلوای سه آرد یکی از حلوهای مجلسی و سنتی ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است از ترکیب سه نوع آرد متفاوت درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای سه آرد در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای سه آرد
آب۲ و نیم پیمانه
شکر۲ تا ۳  پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آرد سه صفر قنادی۱ پیمانه
آرد برنج¾ پیمانه
آرد نخودچی۱ پیمانه
روغن۱ پیمانه

طرز تهیه حلوای سه آرد

مرحله اول

برای تهیه حلوای سه آرد ساده ابتدای کار شهد حلوا را آماده می کنیم، به این منظور که درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه شکر، گلاب و زعفران دم کرده غلیظ اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا شهد را هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود. توجه داشته باشید نیازی به جوشیدن شهد نیست و فقط در حد حل شدن شکر کفایت می کند. در ادامه شهد را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد سه صفر قنادی را درون الک می ریزیم و درون تابه الک می کنیم. در ادامه آرد را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا آرد برنج را درون الک می ریزیم و روی آرد سه صفر الک می کنیم، سپس مجددا به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان آرد نخودچی را درون الک می ریزیم و روی مخلوط آرد برنج و قنادی الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط ۳ آرد را مجددا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم. توجه داشته باشید به صورت مداوم هم بزنید به دلیل آن که آرد نخودچی سریع می سوزد. پس از گذشت این زمان مخلوط ۳ آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط سه آرد الک شده را مجددا درون تابه بر می گردانیم. در این مرحله روغن را اضافه می کنیم. بسته به سلیقه می توانید از ۱ پیمانه روغن مایع یا نصف پیمانه مخلوط روغن جامد و کره سپس نصف پیمانه روغن مایع استفاده کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله روغن را کم کم به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید بسته به جنس آرد روغن را کم کم اضافه کنید تا حلوا چرب نشود. در ادامه زمانی که حلوا کاملا لطیف و یکدست شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا شهد را آرام آرام طی ۳ مرحله به حلوا اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم. دقت کنید زمانی که تمام شهد را اضافه کردید حلوا حالت آبکی پیدا می کند که طبیعی ست. در ادامه تابه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت حلوا را روی حرارت به صورت مدام هم می زنیم تا حلوا سفت شود. در ادامه حلوا را به روش گهواره وسط تابه جمع می کنیم، سپس حلوا را درون قیف می ریزیم و به شکل دلخواه درون ظرف مورد نظرمان پایپ می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.