طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر طرز تهیه پیتزا سیب زمینی با پنیر طرز تهیه پیتزا سیب زمینی و قارچ مینی پیتزا با سیب زمینی عکس پیتزا سیب زمینی طرز تهیه پیتزای سیب زمینی ترکیه پیتزا سیب زمینی و گوشت پیتزای سیب زمینی و مرغ

پیتزا سیب زمینی یکی از انواع پیتزاهای ابداعی و جدید بین المللی است که در تهیه آن از سیب زمینی به جای خمیر پیتزا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط۴ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
کنسرو ذرتبه مقدار کافی
سوسیس۲ عدد
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق مرباخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه روی سیب زمینی ها را با کمک چاقو چند خط سطحی می اندازیم.

مرحله دوم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه با برس مقداری روغن زیتون روی سیب زمینی ها می مالیم، سپس نمک می پاشیم. روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله برش های سیب زمینی را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا سیب زمینی ها بپزند. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس کاور سوسیس را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های درون آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه سیب زمینی ها را از فر خارج می کنیم، سپس یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا روغن زیتون را به همراه سس کچاپ، آویشن، نمک و فلفل سیاه درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برس را به سس آغشته می کنیم، سپس روی سیب زمینی ها می مالیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری پنیر پیتزا روی سیب زمینی ها می ریزیم، سپس به ترتیب گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، ذرت و سوسیس روی سیب زمینی ها می ریزیم و روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم پیتزا سیب زمینی به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد و پنیر پیتزا آب شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که پنیر پیتزا طلایی و خوش رنگ شد، پیتزا سیب زمینی را از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر پیتزا سیب زمینی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.