طرز تهیه نان اسفناج

طرز تهیه نان اسفناج نان اسفناج و پیاز نان اسفناج و پنیر نان با مغز اسفناج نان اسفناج آشپزخانه کوچک من

نان اسفناج یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان اسفناج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان اسفناج
آرد نان۵۶۰ گرم
آب۱۰۰ گرم
آب اسفناج تازه۱۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۸ گرم
وانیل۱ و نیم قاشق چایخوری
نمک۶ گرم
کره۴۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۷۰ گرم
شیر خشک قنادی۲۵ گرم

طرز تهیه نان اسفناج

مرحله اول

برای تهیه نان اسفناج خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک کاسه بزرگ و جادار مناسب اضافه می کنیم. در ادامه نمک را به همراه شکر، خمیر مایه فوری به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا شیر خشک را درون الک می ریزیم، سپس روی مواد خشک الک می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه آب اسفناج را با آب مخلوط می کنیم، سپس به تدریج به آرد اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس به مخلوط آرد اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیر جمع شود.

مرحله پنجم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به خمیر اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۸ دقیقه هم می زنیم تا خمیر از کاسه جدا شود. در ادامه پس از گذشت این زمان روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان لبه های خمیر را به مرکز آن بر می گردانیم و مجددا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم استراحت کند.

مرحله هفتم

حالا زمانی که حجم خمیر دو برابر شد آن را روی سطح عاری از آرد قرار می دهیم، سپس به تکه های ۸۰ گرمی تقسیم می کنیم و چانه می گیریم. در ادامه روی سطح سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله چانه ها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم، سپس روی چانه ها را با یک پارچه نخی سبک و نم دار می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ استراحت کنند تا حجم آن ها دو برابر شود.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه پارچه نخی را از روی چانه ها بر می داریم، سپس مقداری آرد درون الک می ریزیم و روی خمیرها الک می کنیم.

مرحله دهم

حالا با کمک تیغ روی سطح خمیر ها را به سلیقه خود طرح می زنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم نان اسفناج به مدت ۱۴ تا ۱۷ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این مدت، زمانی که رنگ نان تغییر کرد، سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود. در ادامه نان های اسفناج را در وعده صبحانه با مواد دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.