طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ بدون فر طرز تهیه پیتزا مرغ در ماهیتابه رژیمی

پیتزای مرغ تابه ای یکی از انواع پیتزاهای ساده خانگی است که نیازی به فر ندارد و می توانیم آنرا روی اجاق گاز درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید قنادی۱ و ⅓ لیوان
ماست½ لیوان
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم برای روی پیتزا
سینه و ران مرغ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۴ قاشق غذاخوری
قارچ۸ عدد
پنیر پیتزابه مقدار کافی
سس گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مرغ تابه ای ساده ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته شود. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس خشک می کنیم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه قارچ را درون تابه می ریزیم و با حرارت زیاد تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن قارچ ادامه می دهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود، سپس قارچ را از تابه خارج می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شده و آب اضافی اش کشیده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر پیتزا را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه روغن مایع را به همراه نمک و ماست به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مجددا مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که خمیری نرم و چسبناک حاصل شد ورز دادن را متوقف می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و با دست چرب مقداری از خمیر را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با کمک دست درون تابه پهن می کنیم، سپس مقداری سس گوجه فرنگی روی خمیر می ریزیم و پخش می کنیم. در ادامه سینه و ران مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس ریش ریش می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله گوشت ریش ریش شده را روی خمیر پیتزا به صورت پخش می ریزیم، سپس روی گوشت مرغ را با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ تفت داده شده را به صورت پخش روی پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله دهم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی تابه قرار می دهیم. در ادامه تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که اطراف خمیر طلایی و پف کرده بود پیتزا پخته است. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه پیتزا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.