طرز تهیه شامی دال عدس

طرز تهیه شامی دال عدس , دستور پخت شامی دال عدس گیاهی

شامی دال عدس از غذاهای سالم و خوشمزه خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی دال عدس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دال عدس۱ پیمانه
اسفناج۲۵۰ گرم
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ حبه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن مایع و فلفل فرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی دال عدس

مرحله اول

برای تهیه شامی دال عدس مجلسی در ابتدای کار اسفناج را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا دال عدس را می شوییم و به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که ۱ بند انگشت از سطح دال عدس بالاتر باشد آب اضافه می کنیم و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا دال عدس پخته و نرم شود.

مرحله سوم

در این هنگام کف های روی سطح آب را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم، به این دلیل آن که کف حاصل از جوشیدن دال عدس طعم آن را نامطبوع می کند. زمانی که دال عدس کاملا پخته و نرم شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا دال عدس را با پشت قاشق یا گوشتکوب برقی کاملا له و پوره می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه تخم مرغ را به همراه پودر سوخاری و پوره دال عدس به کاسه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. برای بهتر ترکیب شدن مایه شامی می توانیم مجددا آنرا درون غذاساز بریزیم و چند پالس بزنیم.

مرحله ششم

در ادامه به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه شامی بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس درون پودر سوخاری قرار می دهیم و می غلطانیم تا پودر سوخاری سطح شامی را کاملا کاور کند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از آن مقداری روغن سرخ کردنی به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه شامی ها را با دست کمی فشار می دهیم تا قطرشان کمتر شود، سپس درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک طرف آن ها کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

زمانی که یک طرف شامی ها به طور کامل سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود. توجه داشته باشد برای این که مغز شامی ها خام و نپخته نباشد، حرارت تابه را روی کمترین حالت ممکن قرار دهید تا مغز پخت شوند.

مرحله نهم

در نهایت شامی ها را از تابه خارج می کنیم و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان شامی ها را به همراه زیتون، گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.