طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت , دستور پخت طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قرمز

آلبالو با گوشت یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
آلبالو۵۰۰ گرم
گوشت گوساله۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده غلیظ۶ قاشق غذاخوری
خلال بادام و خلال پستههر کدام ۳ قاشق غذاخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه آلبالو پلو با گوشت به روش مجلسی در ابتدای کار هسته های آلبالو را جدا می کنیم، سپس درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا فریز شوند. زمانی که آلبالو ها کاملا یخ زدند آن ها را از یخچال فریزر خارج می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آلبالو ها را به همراه شکر را به صورت لایه ای درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آلبالو درون بخچال استراحت کند تا آب بیندازد. در همین حین گوشت گوساله را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم، سپس تکه های گوشت را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه گوشت را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس پیاز های خرد شده را روی گوشت می ریزیم و درب قابلمه را می بندیم تا گوشت با آب پیاز و خودش به مدت ۲ ساعت پخته شود. پس از گذشت این زمان زعفران را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و آب گوشت را از صافی رد می کنیم و مجددا درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله آلبالو را از یخچال خارج می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب آلبالو جوش بیاید. در این حین کف روی آلبالو را جدا کرده، سپس دور می ریزیم و پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان آلبالو را از صافی رد می کنیم تا آب آلبالو جدا شود، سپس مقداری روغن مایع به آب آلبالو اضافه می کنیم. . در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید.

مرحله هشتم

زمانی که آب جوش آمد برنج را می شوییم و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. البته بهتر است برنج را کمی زنده تر آبکش کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید به دلیل بافت آب دار آلبالو برنج را کمی زنده تر آبکش کنید که در حین پخت برنج نرم و شفته نشود. در ادامه زمانی که پخت اولیه برنج انجام شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله دهم

حالا مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و نان را در کف قابلمه به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم، سپس یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری آلبالو، خلال پسته، خلال بادام و زعفران دم کرده روی برنج می ریزیم.

مرحله یازدهم

در ادامه این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا مخلوط آب آلبالو و روغن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید، سپس به صورت پخش روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم.

مرحله دوازدهم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار داده و قابلمه را روی آن می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم آلبالو پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله آلبالو پلو را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان می کشیم. در نهایت آب گوشت را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و تکه های گوشت را روی پلو می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.