طرز تهیه کوکو ماکارونی

طرز تهیه کوکو ماکارونی رشته ای طرز تهیه کوکو ماکارونی با مرغ در فر طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده بدون فر طرز تهیه کوکو ماکارونی پیتزایی طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون پنیر پیتزا طرز تهیه کوکو ماکارونی با کالباس طرز تهیه کوکو ماکارونی با سوسیس طرز تهیه کوکو ماکارونی با گوشت چرخ کرده

کوکو ماکارونی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو ماکارونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی۳۰۰ گرم
سینه مرغ۱۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱ پیمانه
فلفل دلمه ای۱ قاشق غذاخوری
سوسیس۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی ماکارونی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار داده و آنرا روی حرارت ملایم می گذاریم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا آب پز شود.

نکته: برای اینکه طعم و بوی زُهم گوشت مرغ به طور کامل از بین برود، بهتر است پس از جوش آمدن آب، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور بریزیم.

مرحله دوم

زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس آنرا از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به همراه پیاز، فلفل دلمه ای و سوسیس خرد شده به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و کاراملی شود، سپس قارچ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ تبخیر شود. حالا فلفل دلمه ای را به همراه ذرت و سینه مرغ به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سوسیس را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد کاملا سرخ شوند. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

زمانی که مواد کاملا سرخ شدند، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس پنیر پیتزا را به آن افزوده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه اجازه می دهیم مواد کوکو کاملا خنک شوند. حالا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس ماکارونی فرمی را درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم ماکارونی به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شده و کاملا نرم شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و ماکارونی را آبکشی می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم آب اضافی ماکارونی کاملا خارج شود، سپس آنرا درون تابه ریخته و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله نهم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ اضافه کرده و با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه مواد کوکو را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دهم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه مایه کوکو را به صورت یکجا درون تابه ریخته، سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم یک طرف کوکو کاملا سرخ شود.

مرحله یازدهم

زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد، آن را درون تابه بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود. در نهایت کوکو را به اندازه های دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم و به همراه لیمو ترش سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.